Pilängen 26/11

Morgan
Namn: Morgan Rosell

Pilängen 26/11

Inläggav Morgan » 21 nov 2016 17:48

Nu blir det EN lördagskörning på Pilängen, 26/11!

Det blir en specialare så ni är beredda på det. Alltså ingen vanlig enkel körning! Däremot kan det bli väldigt publikvänligt om ni vill ta med familj och vänner!

Jag och John kommer fixa en ny bana till på lördag. Vi kommer gå med en bandrulle och hitta på en ny dragning! Blir ett helt band(eller hängande snitslar) på er högra sida som visar var banan går. Ni får INTE åka längre ifrån bandet än 4 meter!! Vi har kameraövervakning på några hemliga platser. Banan kommer gå över stockar, stenar, på stigar och körvägar, genom kärr och bäckar. Det blir en rolig och utmanande bana men ingen fullfartsträning då vi inte kommer hinna plocka bort saker som kanske en del tycker ligger i vägen. Kan även stå något träd eller buske i vägen...Det blir bra träning med flera inslag av olika tekniker.

Finns det något ställe som ställer till bekymmer kan vi ta en genomgång där och visa hur man enklast kan passera problemet. I våran klubb är inget omöjligt, bara lite svårare än det enkla! Alla får vara med och det kommer inte bli supersvårt, terrängen tillåter inte det. Men lite svårare än normalt är tanken.

Ni får gärna ta med en TRANSPONDER för vi har tidtagningsutrustningen med oss. Ett varv i taget och sen lite snack o vila i depån.

INGA DUBBDÄCK BAK PÅ HOJEN är tillåtna då det skulle förstöra marken för mycket, ni kan köra med dubb fram om ni vill. Vi kör som på KM, kör så många varv ni vill men vi lägger ihop tiderna från de snabbaste tiderna till en totaltid som vi sen jämför helt utan prestige!

Vi börjar kl 11 och kör fram till kl 13. Kom ihåg att det blir lite bökigare körning än vanligt då det blir en hel del ospårade partier. Men det blir bra träning och vi kommer få upp ett nytt spår.

Kostar bara som en vanlig träning och alla behöver någon form av licens som kan köpas på Svemo.

Kommer troligen finnas en tänd grill med något varmt på till en billig penning.

Varmt välkomna på lördag! Mvh Morgan och John
Senast redigerad av 3 Morgan, redigerad totalt 21 gång.

Tomas Eriksson
Namn: Tomas Eriksson

Re: Pilängen 22/11

Inläggav Tomas Eriksson » 21 nov 2016 18:03

Låter skoj! Jag är på!

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Morgan

Re: Pilängen 26/11

Inläggav Morgan » 22 nov 2016 18:06

20161122_145745.jpg
20161122_145745.jpg (2.23 MiB) Visad 2853 gånger
Idag började jag o John kolla på nya dragningen till på lördag! Kommer bli riktigt rolig körning med en del mer eller mindre krångliga passager. Hur vi lägger upp körningen är oklart ända fram tills på lördag, vi har en del olika förslag. Men banan ser väldigt bra ut! Finns det områden som ställer till stora problem kan vi ta en genomgång och kolla på hur man enklast tar sig ann hindret. Hoppas det kommer många, och ta med era vänner ut denna lördag. Det finns flera bra platser att stå och titta på...
20161122_144353.jpg
20161122_144353.jpg (2.07 MiB) Visad 2853 gånger

Tomas Eriksson

Inläggav Tomas Eriksson » 22 nov 2016 20:27

Ser lovande ut

Rydbjer
Namn: John Rydbjer

Inläggav Rydbjer » 22 nov 2016 21:40

Ni som ska vara med på Lör. och vill ha tider, maila mig namn och transpondernr.
j.rydbjer@live.se

roggla
Namn: Robert Strömvall

Inläggav roggla » 23 nov 2016 07:04

Ja ni kommer få många skratt när ni ser mig där [FACE WITH TEARS OF JOY] Men kul skall det bli [THUMBS UP SIGN]

Skickat från min LG-G3 via Tapatalk

Mvh Robert Strömvall

Rydbjer
Namn: John Rydbjer

Inläggav Rydbjer » 24 nov 2016 18:40

Missa inte årets roligaste körning på Pilängen på Lördag!! Det blir två olika "banor" som ska bemästras. Upplägget tar vi på förarmöte vid 10.30
Maila mig namn och transpondernummer så slipper vi krångla med det på Lördag.
j.rydbjer@live.se

VÄLKOMMNA!!

Morgan

Inläggav Morgan » 27 nov 2016 08:22

Vilken underbar dag det blev i Pilängen i lördags! 24 förare kom och testade lite tuffare körning, det fanns några kärr, stockar och ett par riktigt snabba ställen. Vi körde två varv per omgång och dom som hade med sig transponder fick sin tid registrerad. Starten blev en liten uppvärmning då vi fick springa fram till hojarna som stod en bit in i skogen. J Fredriksson,J Rydbjer och T Eriksson drog snabbast under de två första varven men det var många andra som inte var så observanta på banmarkeringen och körde fel ett par gånger. Banan var markerad med hängande plastband och det gällde att hålla upp blicken för att inte köra fel. Redan på första varvet var det förare som badade i vårat roligaste parti, en stor vattenpöl som vi skulle runda. Men vad gör man inte för publiken, eller hur Melkersson!

Blev lite korvgrillning och sen körde vi en omgång till. Trevligt med god gemenskap i skönt höstväder.

Vår lilla överraskning blev på en stor öppen yta där vi satt upp flaggor i hörnen. Alla startade samtidigt och fick välja sin egen väg till flaggorna som skulle tas i rätt ordning. Uppskattat av alla så det kan mycket väll återkomma i vår träning!

Film finns på hemsidan och hoppas snart på att bilder kommer upp.

Morgan och John tackar alla som blev med på träningen och de återkommer med fler träningstillfällen!

Tomas Eriksson

Inläggav Tomas Eriksson » 27 nov 2016 08:36

Ja tack så mycket för en kanon dag! Känner mig sliten i kroppen idag men har ändå kvar ett stort smile när jag tänker på gårdagens utmaningar. Bra jobbat o bra dragning av banan

Återgå till "Körning"